Παρασκευή 20 Ιουνίου 2014

Δηλώσεις του Πρωθυπουργού της Ελλάδας κ. Αντώνη Σαμαρά και του Πρωθυπουργού της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας κ. Li Keqiang κατά την επίσκεψή τους στο Λιμάνι του Πειραιά

Αντώνης Σαμαράς: Φίλε, κύριε Πρωθυπουργέ, μετά την Ακρόπολη, με ιδιαίτερη χαρά σας υποδέχομαι σήμερα στο Λιμάνι του Πειραιά.
Ο Πειραιάς κατακτά τα τελευταία χρόνια τη θέση του ως βασική πύλη εισόδου της Ευρωπαϊκής Ένωσης από την Ασία.
Και μάλιστα η  σύνδεση του Λιμανιού με το σιδηροδρομικό δίκτυο δίνει μια καινούργια προοπτική. Και για τον Πειραιά και για τη χώρα…


Προοπτική, που ήδη αξιοποιούν, σε συνεργασία με την COSCO και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μεγάλες εταιρείες όπως η HUAWEI, η ΖΤΕ, η Hewlett Packard και η SONY.
Εδώ, κύριε Πρωθυπουργέ, βλέπετε χειροπιαστά τα αποτελέσματα της ελληνοκινεζικής συνεργασίας.
Και η εντυπωσιακή αύξηση των εμπορευματικών όγκων αποδεικνύει με τον πιο αδιαμφισβήτητο τρόπο τα πλεονεκτήματα αυτής της ελληνοκινεζικής συνεργασίας.
Όπως διαπιστώσατε και ο ίδιος, οι δυνατότητες μεγαλύτερης ακόμη ανάπτυξης είναι τεράστιες. Κι έτσι δημιουργούνται χειροπιαστές προοπτικές για την επόμενη γενιά σημαντικών επενδύσεων.

Κι όταν μιλάμε, πλέον, για σημαντικές επενδύσεις, εννοούμε όχι μόνο τη μεταφορά εμπορευμάτων, αλλά και την ανάπτυξη εξίσου σημαντικών κλάδων, όπως είναι η Κρουαζιέρα και η Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη.
Η αύξηση των επενδύσεων οδηγεί σε αύξηση της παραγωγής, αύξηση του εισοδήματος και το κυριότερο, αύξηση της απασχόλησης. Κι ακόμα αναβάθμιση του ρόλου της Ελλάδας. Και στην περιοχή και στην Ευρώπη…
Γιατί η θέση της χώρας μας, με αυτή τη βελτίωση των υποδομών μας, προσφέρει αυτό το μεγάλο στρατηγικό πλεονέκτημα για την Ελλάδα.

Παράλληλα, η Κίνα αυξάνει τη ζήτηση ναυτιλιακών υπηρεσιών. Είναι και άλλος ένας λόγος αυτός που η Ελλάδα ως μεγάλη ναυτική δύναμη διατηρεί εξαιρετικές σχέσεις με την Κίνα. Διακινεί πολύ μεγάλο μέρος της Κινεζικής παραγωγής και είναι σήμερα ο μεγαλύτερος ξένος πελάτης των Κινεζικών Ναυπηγιών.
Θα τα συζητήσουμε όλα αυτά, σε λίγο, στο Ναυτιλιακό & Επενδυτικό Forum που συνδιοργανώνουμε.
Και εκεί θα συζητήσουμε για τις προοπτικές αυτής της στρατηγικής σχέσης. Από εδώ, όμως, τώρα ο καθένας μπορεί να δει ότι αυτή η πολυσήμαντη συνεργασία έχει ήδη ξεκινήσει, προχωράει και ήδη έχει αρχίσει και φέρνει πολύ σημαντικά αποτελέσματα.

Σας ευχαριστώ και για την παρουσία σας εδώ σήμερα, μετά την ιστορία και την Ακρόπολη, όπου είδαμε το χθες, τώρα μπορούμε να κοιτάξουμε στα μάτια το αύριο.

Li KeqiangΑξιότιμε κύριε Σαμαρά, φίλοι δημοσιογράφοι, κύριες και κύριοι.
Μόλις πριν, μαζί με τον κ. Σαμαρά, επισκεφθήκαμε την Ακρόπολη που είναι η περηφάνια του Ελληνικού Πολιτισμού, το σύμβολο της Ελληνικής Ιστορίας.
Τώρα βρισκόμαστε στο μοντέρνο λιμάνι του Πειραιά, αποδεικνύοντας στον Ελληνικό λαό, στον Κινέζικο λαό και στους λαούς του κόσμου, τη φιλιά μεταξύ των δύο χωρών μας, την ζωτικότητα της πρακτικής συνεργασίας μεταξύ αυτών των δύο χωρών και την ευρύτατη προοπτική και δυνατότητα αυτής της συνεργασίας.
Μόλις τώρα επισκεφθήκαμε το συντονιστικό κέντρο του ΣΕΠ, της Cosco και ακούσαμε τις συστάσεις από τον Πρόεδρο της Cosco για το σχεδιασμό της προοπτικής της οικοδόμησης του ΣΕΠ, της Cosco. Και μαζί με τον Πρωθυπουργό πατήσαμε το πράσινο κουμπί για να τρέχει το πρώτο τραίνο που θα τρέχει από το λιμάνι του Πειραιά, μέχρι την Κεντροανατολική Ευρώπη.
Το έργο αυτό της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, έχει δημιουργήσει χίλιες θέσεις εργασίας για τους Έλληνες και έχει αποδείξει μέσω του καλού επίπεδου διοίκησης, πως μπορεί να ανταγωνίζεται κάθε ξένη εταιρεία διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων σε λιμάνι. Αυτό αποδεικνύει και την ιστορική συνεργασία στο λιμάνι του Πειραιά, που ήδη έχει αποφέρει πολλά απτά αποτελέσματα.
Το πιο σημαντικό είναι, ότι πρέπει να διερευνήσουμε το καλύτερο μέλλον για τη δυνατή συνεργασία μεταξύ των 2 χωρών μας. Το λιμάνι του Πειραιά μπορεί να γίνει πύλη εισόδου της Κίνας προς την Ευρώπη. Το λιμάνι του Πειραιά είναι σαν το μαργαριτάρι στη Μεσόγειο.
Η Κίνα και η Ευρώπη αποτελούν αμοιβαίως μεγαλύτερους εμπορικούς εταίρους. Τώρα το 80% του εμπορίου της Κίνας για εισαγωγή και εξαγωγή προς την Ευρώπη μεταφέρονται από θαλασσίους δρόμους και τώρα αυτό το δρομολόγιο, μέσω Πειραιά, έχει μειώσει 7 μέχρι 11 ημέρες μέσω του καναλιού του Σουέζ και θα μειώσει αρκετά το κόστος της μεταφοράς για τις επιχειρήσεις.
Ευχόμαστε, με κοινή προσπάθεια, ότι θα μετατρέψουμε το λιμάνι του Πειραιά σε ένα πιο ανταγωνιστικό λιμάνι. Ένα από τα πιο ανταγωνιστικά λιμάνια του κόσμου. Και θα ενθαρρύνουμε τις κινέζικες εταιρείες να αναπτύξουν συνεργασία με τις ελληνικές εταιρείες στον τομέα επισκευής των πλοίων και τους άλλους σχετικούς τομείς και θα συμμετάσχουμε στην οικοδόμηση και συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου από τον Πειραιά μέχρι την ενδοχώρα της Ευρώπης, ώστε να μειώσουμε το χρόνο που χρειάζεται από το λιμάνι μέχρι την ενδοχώρα της Ευρώπης, μέχρι 1 ημέρα, 2 ή και περισσότερες ημέρες.
Η κινεζο-ελληνική συνεργασία πάντα είναι αμοιβαίως επωφελής. Αυτή η συνεργασία θα ωφελήσει και τη σταθερότητα, την ευημερία της Ε.Ε. και τη σταθερότητα της Παγκόσμιας Οικονομικής Ανάπτυξης του κόσμου. Εμείς θέλουμε να καταβάλλουμε την ίδια προσπάθεια, μαζί με την ελληνική Κυβέρνηση, ώστε το λιμάνι του Πειραιά να φωτιστεί πιο λαμπερά.
Σας ευχαριστώ   

*(ανεπίσημη μετάφραση από τα κινεζικά) 



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.