Χθες, σε μια γραπτή δήλωσή του ο Υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας κ. Β. Σόιμπλε ανέφερε, ανάμεσα στα άλλα, ότι “πέρα από την εφαρμογή των ειλημμένων οικονομικών μέτρων, πρέπει να ληφθούν επιπρόσθετες αποφάσεις που θα οδηγήσουν στην οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας”.
Σε ανάλογη δήλωση έχει προβεί και ο Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Ζ. Μ. Μπαρόζο.
Θεωρούμε, ότι οι δηλώσεις αυτές συνιστούν μια ακόμη δικαίωση της πολιτικής της Ν.Δ., που σταθερά και επίμονα ζητούμε αλλαγή πολιτικής με βασικό άξονα την ανάπτυξη και άμεσο στόχο την επανεκκίνηση της Οικονομίας.
Υπενθυμίζω, ότι, από τις αρχές του 2010 (18.2.2010), η Ν.Δ. κατέθεσε 23 συγκεκριμένα μέτρα – προτάσεις, με μηδενικό ή ελάχιστο δημοσιονομικό κόστος και στόχο να δώσουν ανάσα στην παγωμένη οικονομία.
Το καλοκαίρι του ίδιου χρόνου (7.7.2010), παρουσιάσαμε το πρόγραμμα “Ζάππειο 1”, που είχε σαφή αναπτυξιακό προσανατολισμό και, ανάμεσα στ’ άλλα, προέβλεπε την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας.
Και, φέτος (12.5.2011), προχωρήσαμε στο “Ζάππειο 2” με εφτά συγκεκριμένα βήματα για την ανάταξη και την ανάπτυξη της οικονομίας.
Σ’ όλο αυτό το διάστημα, η Κυβέρνηση αγνοούσε τις προτάσεις μας και μιλούσε για “μαγικά ραβδιά”!
Εσχάτως, την ανάγκη για ανάπτυξη ανακάλυψε και ο κ. Βενιζέλος, ο οποίος έκανε λόγο για … Μνημόνιο Ανάπτυξης. Το πρόβλημα, όμως, με τον κ. Βενιζέλο είναι ότι η ανάπτυξη είναι μόνο στα λόγια, γιατί στα έργα, η πολιτική που ασκεί, εξακολουθεί να είναι στη λάθος κατεύθυνση που βουλιάζει τη χώρα στην ύφεση.
Σήμερα, οι κατευθυντήριες αρχές, οι πολιτικές και οι προτάσεις του Αντώνη Σαμαρά βρίσκουν απήχηση και προβάλλονται ως αναγκαίες από κορυφαίους παράγοντες της Ε.Ε., αναλυτές και μεγάλα ξένα Μέσα ενημέρωσης.
Για το θέμα της οικονομίας, θέλω να σας πω και κάτι άλλο:
Ενδιαφέρον έχει τελικά τι ανακαλύπτει ένας βουλευτής του ΠΑ.ΣΟ.Κ., όταν παύει να είναι υπουργός. Για παράδειγμα, σας αναφέρω την κα Λούκα Κατσέλη πρώην υπουργό Οικονομίας και Ανταγωνιστικότητας και στη συνέχεια υπουργό Εργασίας, η οποία με συνεντεύξεις της χθες, στο ραδιοφωνικό σταθμό «ΑΘΗΝΑ 9,84» και σήμερα στο «ALTER», αμφισβήτησε επιλογές τις οποίες, όμως, έχει στηρίξει ως υπουργός. Έτσι, ακούσαμε την κα Κατσέλη να δηλώνει ότι:
- Δεν είναι σίγουρη ότι ο δρόμος που ακολούθησε η Ελλάδα το 2010 ήταν μονόδρομος.
- Να παραδέχεται ότι η λιτότητα μειώνει την αγοραστική δύναμη, της μεσαίας τάξης και των χαμηλότερων εισοδηματικών στρωμάτων, με αποτέλεσμα η ύφεση να γίνεται βαθύτερη.
- Να υποστηρίζει ότι η πορεία της οικονομίας θα ήταν καλύτερη αν ο ΦΠΑ δεν είχε αυξηθεί τόσο όσο αυξήθηκε τώρα.
Προφανώς, τα στελέχη του ΠΑ.ΣΟ.Κ., άλλη αντίληψη έχουν όσο βρίσκονται σε καρέκλες υπουργείων και άλλη χωρίς αυτές.
Αυτό βέβαια, επιβεβαιώνεται και ανάποδα. Δηλαδή, από τους βουλευτές (όπως οι κ.κ. Παντελής Οικονόμου και Πάρις Κουκουλόπουλος) που όσο δεν είχαν καρέκλα υπουργού διαφωνούσαν με τις κυβερνητικές επιλογές στα όρια της ανταρσίας και μόλις υπουργοποιήθηκαν έγιναν από πολέμιοι του Μνημονίου, πρωτεργάτες στην εφαρμογή του.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πέρα από αυτές τις δηλώσεις που αναφέρατε νωρίτερα, υπήρξαν και κάποιες άλλες, όπως του κ. Όλι Ρεν,που κάνουν λόγο για έκδοση Ευρωομολόγου. Ποια είναι η θέση της Ν.Δ.;
Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Από πέρσι ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Αντώνης Σαμαράς έχει επισημάνει την ανάγκη να υιοθετηθεί, το ταχύτερο δυνατό, από την Ευρωπαϊκή Ένωση, το Ευρωομόλογο, ως μέσον στήριξης της δημοσιονομικής ισορροπίας στις χώρες της Ευρωζώνης.
Ο κ. Σαμαράς είχε τονίσει την ανάγκη της έκδοσης Ευρωομολόγων κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχε, το Δεκέμβριο του 2010, με τον πρόεδρο του Eurogroup κ. Ζαν Κλοντ Γιούνκερ.
Επίσης, στις 5 Ιανουαρίου του 2011, σε επιστολή του προς τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής κ. Ζοζέ Μανουέλ Μπαρόζο, η οποία κοινοποιήθηκε και προς τον Πρόεδρο του Eurogroup κ. Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, αλλά και προς τον πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος κ. Βίλφρεντ Μαρτένς, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας τόνιζε, μεταξύ άλλων, ότι η έκδοση των Ευρωομολόγων είναι η μόνη διέξοδος από την κρίση χρέους, όχι μόνο για τα κράτη μέλη που αντιμετωπίζουν προβλήματα, αλλά για την Ευρωζώνη συνολικά.
Να σημειώσω ότι σε κάθε επαφή που πραγματοποιεί με Ευρωπαίους αξιωματούχους ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, θέτει με επιτάσεως, όχι μόνο την ανάγκη άμεσης έκδοσης Ευρωομολόγων, αλλά και των ευρωπαϊκών ομολόγων έργων, καθώς και την αξιοποίηση πόρων από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και την Παγκόσμια Τράπεζα. Όλα αυτά για να υπάρξει ρευστότητα στην αγορά, που το έχει άμεση ανάγκη η οικονομία, αλλά και για να χρηματοδοτηθούν μεγάλα αναπτυξιακά έργα.
· Για την πορεία της Οικονομίας, με αφορμή την τριμηνιαία έκθεση του ΙΟΒΕ, ο αναπληρωτής Τομεάρχης Οικονομίας της Ν.Δ. κ. έκανε σήμερα δήλωση και στην οποία, ανάμεσα στ’ άλλα, τονίζει:
«Η Κυβέρνηση άργησε να αντιληφθεί την κρισιμότητα της κατάστασης και δεν έλαβε έγκαιρα τα κατάλληλα μέτρα.
- Οι δημοσιονομικοί στόχοι δεν επιτυγχάνονται. Τα έσοδα καταρρέουν, οι πρωτογενείς δαπάνες διογκώνονται, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων βουλιάζει, το έλλειμμα διευρύνεται. Χωρίς πρόσθετα μέτρα το έλλειμμα εφέτος θα διαμορφώνονταν στα επίπεδα του 2010.
- Καμία αποκρατικοποίηση δεν έχει πραγματοποιηθεί επί 20 μήνες. Αντιλαμβάνεται συνεπώς κανείς ότι η Κυβέρνηση φοβάται τους «συντρόφους» και «πελάτες» της.
- Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων [ΠΔΕ] (με δημοσιονομικό πολλαπλασιαστή 5 σύμφωνα με το Ίδρυμα) περικόπτεται, για έκτη φορά από την αρχή του 2010, στο βωμό της «μαύρης τρύπας» των εσόδων και υπό συνθήκες πρωτόγνωρης ύφεσης και ανεργίας. Έτσι, η ήδη στεγνή αγορά αφυδατώνεται.
- Η ύφεση εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί στην περιοχή του 4% για το 2011, σε παραπλήσια έκταση με πέρυσι, βαθύτερη από τις μέχρι σήμερα εκτιμήσεις της Κυβέρνησης και των εταίρων μας (3,5% στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο και 3% στο αρχικό Μνημόνιο).
- Η ανεργία εκτιμάται ότι θα κινηθεί στην περιοχή του 16,5% για το σύνολο του έτους (έναντι 14,5% που προβλέπεται στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο).
- Ο πληθωρισμός εκτιμάται ότι θα διαμορφωθεί, κατά μέσο όρο, στο 3,3% το 2011 (έναντι 2,9% που προβλέπεται στο Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο).
- Η ψυχολογία και οι προσδοκίες επενδυτών και καταναλωτών έχουν καταρρεύσει. Η ήδη αρνητική ψυχολογία υποδαυλίζεται από τα επιπρόσθετα φορολογικά μέτρα, την αυξανόμενη ανεργία, τις πολιτικές διεργασίες και τις κοινωνικές αντιδράσεις. Το αποτέλεσμα είναι ο δείκτης οικονομικού κλίματος να διαμορφωθεί στο 74 τον εφετινό Μάιο για τη χώρα μας, έναντι 105,4 στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
- Βασικά μεγέθη της εγχώριας παραγωγικής δραστηριότητας παρουσιάζουν έντονη πτωτική τάση (π.χ. βιομηχανική παραγωγή, κύκλος εργασιών στις κατασκευές, όγκος στο λιανικό εμπόριο κ.α.)
- Πολλές από τις επιλογές της Κυβέρνησης, εκτός από κοινωνικά άδικες είναι και οικονομικά αναποτελεσματικές. Για παράδειγμα, η αύξηση του συντελεστή ΦΠΑ στην εστίαση αναμένεται να συμπιέσει τη ζήτηση και να αυξήσει το κίνητρο για φοροδιαφυγή.
- Το χρέος αναμένεται να επιστρέψει στο επίπεδο του 2009, δηλαδή στο 127% του ΑΕΠ, το 2020 (υποθέτοντας ότι τα επίπεδα του ρυθμού μεγέθυνσης, του επιτοκίου και του πρωτογενούς πλεονάσματος θα παραμείνουν σε αυτά του 2015)».
· Υπάρχει δήλωση του αρμόδιου Τομεάρχη Μεταφορών, Επικοινωνιών και Δικτύων, κ. Μ. Παπαδόπουλου, για το θέμα των «ταξί», στην οποία τονίζει:
«Ο Υπουργός Μεταφορών κ. Γ. Ραγκούσης, μετά την παράλογη πρόθεσή του για αλλαγή πολιτικής στον τρόπο λειτουργίας των “ταξί”, χρησιμοποιώντας γενικόλογες αναφορές, χωρίς να έχει συγκεκριμένη θέση, ενέπαιξε, για άλλη μια φορά, την Ομοσπονδία των ιδιοκτητών “ταξί” και αγοραίων στη χθεσινή του συνάντηση, χωρίς να έχει προετοιμάσει νομοθετικήρύθμιση ή Π.Δ. σχετικά με τις “ρυθμίσεις του επαγγέλματος”.
Η αόριστη ανακοίνωσή του για απελευθέρωση της χορήγησης των αδειών “ταξί” προκάλεσε σύγχυση και συνωστισμό πολιτών για την έκδοση νέων αδειών στις Περιφέρειες της Χώρας, οι οποίες καμία σχετική ενημερωτική εγκύκλιο είχαν λάβει.
Η λογική του Υπουργού Μεταφορών επιβαρύνει ακόμα περισσότερο τις Ελληνικές οικογένειες, που μαστίζονται από την ανεργία, τις επιπτώσεις του μνημονίου και τη γενικότερη οικονομική κρίση, που βιώνουν καθημερινά.
Η ασυνέπεια του ιδίου και η έλλειψη συνέχειας της πολιτικής της Κυβέρνησης του κ. Παπανδρέου φέρνουν τον επιβαρυμένο κλάδο των “ταξί” ένα βήμα πριν τον αφανισμό, δημιουργώντας παράλληλα ανασφάλεια και σύγχυση στους Έλληνες πολίτες.
Καλούμε τον κ. Ραγκούση, να αποκτήσει μία υπεύθυνη συμπεριφορά προς τον κλάδο των “ταξί” και προς το επιβατικό κοινό δημιουργώντας:
- Αναβάθμιση του κύρους του επαγγέλματος και ένα ασφαλές εργασιακό περιβάλλον για τους ιδιοκτήτες και οδηγούς “ταξί” (παλαιούς και νέους).
- Υψηλή ποιότητα μεταφορικών υπηρεσιών προς το επιβατικό κοινό και εξίσωση των παρεχόμενων υπηρεσιών με αυτές των Ευρωπαϊκών Χωρών.
Οφείλει ο κ. Υπουργός να κατανοήσει άμεσα τα μηνύματα της κοινωνίας».
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Η Ν.Δ. θα έβλεπε τη χρησιμοποίηση του Στέφανου Μάνου ως επικεφαλής της Επιτροπής για τις αποκρατικοποιήσεις;
Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Κανένα σχόλιο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πριν καιρό είχατε ταχθεί υπέρ της ελεύθερης πετρελαιοκίνησης των αυτοκινήτων σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Τώρα, ούτε φωνή ούτε ακρόαση. Σας τράβηξε κανείς πετρελαιάς τα αυτιά και σταματήσατε να έχετε ως αίτημα την πετρελαιοκίνηση;
Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Όχι, βέβαια, τι είναι αυτά που λέτε;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Προγραμματίζεται ταξίδι του κ. Σαμαρά στις ΗΠΑ;
Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Δεν υπάρχει τίποτα προγραμματισμένο. Όταν υπάρξει κάτι θα σας το ανακοινώσω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Για τη Siemens έχετε κάποιο νέο σχόλιο;
Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Όχι.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δόθηκε τώρα στην επικαιρότητα αυτή η τέταρτη επικαιροποιημένη έκδοση του Μνημονίου, που περιλαμβάνει εξίσωση μισθών δημοσίου και ιδιωτικού τομέα, απολύσεις από καταργούμενους οργανισμούς, μειώσεις βασικών συντάξεων ΟΓΑ. Αυτό ήταν στην ελληνική μετάφραση. Υπάρχει μία σειρά δηλώσεων, σήμερα, από στελέχη της Κυβέρνησης, όπως του κ. Κουτρουμάνη, οι οποίοι λένε ότι έχει γίνει λάθος στη μετάφραση. Τι ισχυρίζεστε εσείς;
Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Εμείς ζητήσαμε, πριν από τρεις μέρες, από την Κυβέρνηση να δώσει εξηγήσεις για το θέμα. Ο κ. Κουτρουμάνης, είπε σήμερα, ότι δεν υπάρχει θέμα να μειωθούν οι συντάξεις. Εμείς το καταγράφουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όσον αφορά τα “ταξί”, εσείς είσαστε υπέρ ή κατά της απελευθέρωσης;
Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Όπως σας έχω πει, στο σχέδιο του κ. Ρέππα, υπήρχαν θετικά και αρνητικά σημεία. Υπήρχαν ρυθμίσεις στις οποίες συμφωνούσαμε και άλλες με τις οποίες διαφωνούσαμε. Από κει και πέρα, οι οδηγοί ταξί συμφώνησαν με τον κ. Ρέππα. Μετά τον ανασχηματισμό όταν ανέλαβε το υπουργείο ο κ. Ραγκούσης, στο συγκεκριμένο θέμα συμπεριφέρθηκε ανεύθυνα και χωρίς σχέδιο. Τώρα επί της αρχής, είμαστε υπέρ του ανοίγματος κλειστών επαγγελμάτων. Σας έχω πει τη θέση μας: Όλοι όσοι ξεκινούν την επαγγελματική τους καριέρα σε οποιονδήποτε κλάδο θα πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Και στην πολιτική;
Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Παντού. Και στην πολιτική. Ευχαριστώ.
Γ. ΜΙΧΕΛΑΚΗΣ: Σήμερα, ο Πρόεδρος της Ευρωζώνης κ. Ζ. Κ. Γιούνγκερ υπογράμμισε ότι η Ελλάδα χρειάζεται βοήθεια για να τονώσει την ανάπτυξη της οικονομίας της.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.